صنعت مرغ
خانه / آبخوری مرغداری / قیمت به روز سیستم آبخوری مرغداری

قیمت به روز سیستم آبخوری مرغداری

اهمیت استفاده از آبخوری مرغوب در سالن های مرغداری چیست؟ کدام سیستم آبخوری نسبت به قیمت بصرفه تر است و ارزانترین سیستم آبخوری مرغداری کدام است؟ و در انتخاب نوع سیستم آبخوری مرغداری باید به چه نکاتی توجه کرد از مهمترین سوالاتی است که مرغداران با آن روبرو هستند و برای پیدا کردن پاسخ می توانند با ما همراه گردند.

 

سیستم آبخوری مرغداری

بیشترین درصد وزن بدن جوجه ها را آب تشکیل میدهد. تامین آب مناسب اصلی ترین فاکتور مغذی و حیاتی است که برای رشد ۰۸حدود مطلوب و کنترل حرارت بدن مرغ، ضرورت داشته و باید همیشه در دسترس باشد.
در نتیجه استفاده از یك سیستم آبرساني مناسب باعث افزایش سلامت ، كارایي پرنده و كاهش اثرات مضر آب مصرفي خواهد شد. بستر خشك نقش بسیار مهمي در بهداشت مرغداري دارد. این بدین معني است كه آب نباید نشت كند و در ارتفاع مناسبي نصب شده باشد و فشار آب داخل آن نیز مناسب باشد مزایای آبخوری مرغوب استحکام مناسب داشته باشد.•
از هدر رفتن آب جلوگیری نماید.• بتوان آن را به راحتی شست و شو و ضدعفونی کرد.• به آسانی و یا حداقل کار نیروی کارگری قابل استفاده باشد.• به سادگی قابل تعمیر باشد.•

انواع آبخوری در ایران آبخوری های آویز اتوماتیک و ناودانی مورد استفاده قرار می گیرد. ولی امروزه استفاده از آبخوریهای قطره ای (NIPPLE ( تمام اتوماتیک به دلیل صرفه جویی در نیروی کار، رایج شده است.

NIPPLE آبخوری های قطره ای )) رایج شده است. کاملا بهداشتی بوده و ، آبخوری های قطره ای تمام اتوماتیک به دلیل صرفه جویی در نیروی کار و آب مصرفی احتیاج به ضدعفونی مکرر ندارد. در این سیستم جریان آب از لوله می گذرد و در فواصل مشخص در بستر و کنار هر قفس سوپاپ های مخصوص تعبیه شده است تا آب به صورت قطره قطره از این سوپاپ ها خارج شود. طیور به طور متناوب به این سوپاپ ها نوک می زنند. به این ترتیب موجب می شوند که آب از دهانه سوپاپ به طرف پایین جریان پیدا کند.
شما می توانید جهت اطلاع از لیست قیمت آبخوری نیپل با شماره ای که در انتهای مقاله درج شده است تماس بگیرید

آبخوری کله قندی

آبخوری کله قندی (آبخوری دستی)

این آبخوری ها بصورت دستی استفاده می شوند و کلیه عملیات پرکردن، خالی کردن، شستشو و ضدعفونی، توسط کارگر انجام لیتری و بیشتر 6 لیتری و 4 لیتری، 2 می گیرد. آبخوری دستی براحتی آب را در اختیار پرنده قرار می دهد و در ظرفیت های تولید می شوند. تجربه و مهارت کارگر در این روش اهمیت بسیار زیادی دارد، بطوری که توزیع نامناسب و پر نکردن بموقع آبخوری کله قندی، باعث تلفات زیاد خواهد شد.
همچنین شایان ذکر است که قیمت آبخوری کله قندی بسیار ارزان و مقرون به صرفه است و خرید آبخوری کله قندی به صورت عمده در هفته های اول دوره صورت می گیرد.

آبخوری ناودانی

از آبخوری ناودانی بیشتر برای مرغ های داخل قفس استفاده می شود. آبخوری ناودانی بصورت سراسری در جلو قفس مرغ ها نصب می شود. در این نوع آبخوری، آب تازه همیشه به طور ملایم جریان دارد و آب اضافی از دریچه ای در انتهای آن سرازیر می شود. در این روش مصرف آب زیاد است و همچنین مرتبا باید آبخوری ضدعفونی و شسته شود

آبخوری نیپل

آبخوری های اتوماتیک فنجانی

آبخوری های اتوماتیک فنجانی سانتی متر عمق دارند و بر اساس روشی که آب در ۶ / ۷ تا ۵ / 2 سانتی متر قطر و ۵۵ تا ۵ آبخوری های کوچکی هستند که داخل آنها وارد می شود، به انواع مختلف زیر تقسیم می شوند: نوع معلق : یک فنجان نسبتا بزرگی به انتهای یک لوله عمودی یا لوله خرطومی متصل است که در داخل فنجان سوپاپی قرار دارد که بر اساس وزن آب داخل فنجان باز و بسته می شود. نوع ماشه ای : معمولا فنجانها در قسمت بالای یک لوله افقی در طول آشیانه قرار دارند که سوپاپی در قسمت پایین فنجان تعبیه شده است که توسط ماشه ای باز و بسته می شود. ماشه توسط خود مرغ عمل می کند . فنجان این نوع آبخوری بسیار کوچک است. لوله افقی را می توان بالا و پایین کشید و بر اساس سن جوجه ارتفاع آن تغییر می یابد.

آبخوری های اتوماتیک سیفونی

(آویز ) – زنگوله ایی این آبخوری ها از یک قسمت مدور و یک بشقاب تشکیل شده اند. جنس آنها اغلب از پلاستیک، و دارای دستگاه تنظیم هستند و به وسیله لوله ای نازک، به لوله اصلی جریان آب که از زیر سقف می گذرد وصل، و آویزان می شوند. با کاهش آب، به علت سبکی، فنر متصل به آن بالا رفته و شیر تنظیم باز می شود و آب به داخل آبخوری جریان می یابد. زمانی که میزان آب به حد معینی رسید، به علت سنگین شدن آبخوری فنر به پایین کشیده شده و شیر تنظیم بسته می شود

ولی این کار در مقایسه با انواع دیگر آبخوری نیاز به سرمایه گذاری بیشتری دارد. باید توجه داشت که آبخوری ها را نباید .مستقیما به جریان اب وصل نمود
زیرا در صورت قطع جریان آب، لطمه بزرگی به مرغ ها وارد می شود. از سوی دیگر در نقاط سردسیر، خطر یخ زدگی لوله های آب وجود دارد. از این رو باید برای هر آشیانه یک منبع ذخیره آب جداگانه نصب گردد که جریان آب مورد نیاز آشیانه به .منبع مذکور وصل می شود.

هریک از آبخوری ها روش خاصی برای تنظیم دارند که تنظیم ارتفاع و تنظیم فشار آب ، مهمترین جزء آن است. به هیچ وجه نباید جوجه ها دچار محدودیت آب بشوند. در هر لحظه بهترین کیفیت آب دراختیار جوجه ها قرار گیرد.

خرید ارزان ترین آبخوری مرغداری

در دنیای امروز تولید و تامین تجهیزات مرتبط با صنعت مرغداری گسترش زیادی یافته است که در این بین تولید کنندگان این صنعت را در انتخاب تجهیزات مرغوب با قیمت مناسب و خدمات پس از فروش دچار سر در گمی می کند. ار یک طرف سوالاتی مانند قیمت تجهیزات مرغداری چند است؟ خرید عمده تجهیزات مرغداری از کدام یک از مراکز فروش امکان پذیر است؟ و یا کدام مرکز تولیدکننده تجهیزات پیشرفته مرغداری در ایران است؟ از طرفی دیگر خرید محصولات به صورت مستقیم از کارخانه کاری بسیار دشوار و نشدنی است و برای خرید مستقیم از کارخانه های تولید کننده آن محصول باید مسافت های طولانی را طی کرد. بدینوسیله به استحضار می رساند شرکت صنعت مرغ در راستای ارائه بهترین خدمات و تجهیزات آماده همکاری با واحد های تولیدی، مرغداران و کشاورزان عزیز می باشد.

اما ما این کار را برای شما آسان کرده ایم و شما می توانید تنها با یک تلفن محصول مورد نظر خودتان را از کارخانه مستقیم خریداری کنید و درب منزل تحویل بگیرید. و در انتها اگر مجذوب این محصول شده اید می توانید با مشاورین فروش ما تماس حاصل نموده و از راهنمایی های آن ها به صورت رایگان استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی

آبخوری نیپل

قیمت به روز آبخوری نیپل مرغداری

قیمت به روز آبخوری نیپل مرغداری را بسه به طول و عرض سالن و میزان …